woensdag 19 oktober 2011

Boven aan in google (egosurfing)

Op het moment staat mijn linkedin profiel bovenaan in Google als ik zoek op Teun Hoogendoorn. Wat zou ik moeten doen om deze blog bovenaan te krijgen?

Het idee is om de pagerank te verhogen. Maar wie gaat er nu links opnemen naar deze blog? Om er achter te komen wie er al links heeft opgenomen kun je de "link:" prefix gebruiken bij het zoeken in Google:

link:teunhoogendoorn.blogspot.com

Helaas, geen resultaten. Er bestaat nog een andere manier om te zien wie naar deze blog een link heeft gemaakt, namelijk met Yahoo's Site Explorer. Je moet dan wel aanmelden, maar dat kan heel makkelijk met je Google of Facebook account. Vervolgens moet je een verificatie bestand naar de website uploaden of een meta tag toevoegen. Ik heb voor de meta tag gekozen, plak de meta tag in de head tag van je website. Helaas, ook hier geen resultaten.

Dus wat te doen? Eigenlijk is het enige wat ik kan doen er voor zorgen dat deze blog content bevat die de moeite waard is. Nu maar hopen dat deze post daar alvast aan bijdraagt, zodat deze blog uiteindelijk boven aan in Google staat ;)

Geen opmerkingen: